Litwa (2018)

Długi weekend majowy. Ruszamy zwiedzać kraje nadbałtyckie.

Plan dość napięty:

Dzień 1 – Dom/Suwałki
Dzień 2 – Suwałki/Troki/Wilno
Dzień 3 – Wilno
Dzień 4 – Wilno/Ryga
Dzień 5 – Ryga
Dzień 6 – Ryga/Połąga/Kłajpeda
Dzień 7 – Kłajpeda, Połąga/Białystok
Dzień 8 – Białystok/Dom

W drodze do Wilna zatrzymujemy się w Troki, żeby zwiedzić malowniczo położony zamek.

Następnie dojeżdżamy do Wilna gdzie w planie mamy zwiedzić:

Ostrą Bramę, Rynek, Kościół św. Anny oraz kościół Benedyktynów, Zarzecze, Plac Katedralny z katedrą św. Stanisława, Pomnik Giedymina, Zamek Dolny, Wieżę Giedymina i Zamek Górny.

Wilno okazało się pięknym miastem z ciekawą zabudową i dużą ilością atrakcji. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Zdecydowanie polecamy.

W drodze powrotnej z Łotwy zwiedziliśmy ułożyliśmy trasę bliżej wybrzeża, co pozwoliło nam przy okazji zwiedzi Kłajpedę oraz Połągę.

Kłajpeda to największe miasto portowe Litwy, a położona niedaleko Połąga to najpopularniejszy litewski kurort, do którego w sezonie przyjeżdżają tłumy turystów. My mieliśmy okazję odwiedzić te miasta poza sezonem.

Informacje praktyczne:

1. Jeżeli wybierasz się na zamek w Trokach warto zostawić samochód kilka uliczek wcześniej. Przy samym zamku parkingów jest mało i są płatne, a przy uliczkach wcześniej samochód można zaparkować za darmo. Najlepiej najbliżej wejścia na wyspę, czyli na ulicy Karaimu Gatve lub Traku Gatve.